Título: Benefits and costs of EU marketing standards in the cider sector Results from interviews with stakeholders
Resumen:Las normas de comercialización de la UE tienen por objeto garantizar el suministro al mercado único de productos de calidad normalizada y satisfactoria, teniendo en cuenta las expectativas de los consumidores. Las normas se basan en dos instrumentos principales (i) las normas mínimas de calidad - que definen las reglas que deben respetarse al comercializar productos agrícolas en la UE; y (ii) las menciones reservadas facultativas (TRO) - que consisten en etiquetas voluntarias introducidas para facilitar a los productores la comunicación de las características o atributos de valor añadido de sus productos a los compradores y consumidores.
Summary:The EU marketing standards aim to ensure that the single market is supplied with products of standardised and satisfactory quality, taking into account consumers’ expectations. The standards are based on two main instruments: (i) minimum quality standards – which define the rules that must be respected when marketing agricultural products in the EU; and (ii) optional reserved terms (ORTs) – which consist of voluntary labels introduced to make it easier for producers to communicate the value-adding characteristics or attributes of their products to buyers and consumers.
Fecha publicación: 17-08-2022
Autor: Centro Común de Investigación; Ricome, Aymeric ; Solano-Hermosilla, Gloria ; Ciaian, Pavel
ISBN / ISSN: 978-92-76-54520-0 / 1831-9424
Link: https://bit.ly/3DFWDZD
Palabras clave: análisis de coste-beneficio , cadena de suministro , informe de investigación , mercado único , norma de comercialización , producto agrícola , sidra
Keywords: cost-benefit analysis , supply chain , research report , single market , single market , marketing standard , agricultural product , cider , supply chain