Título: Behavioural study on the link between challenges of artificial intelligence for Member States’ civil liability rules and consumer attitudes towards AI-enabled products and services
Resumen:Este estudio, realizado para la Comisión Europea (DG JUST), examina la relación entre las normas nacionales de responsabilidad civil y la actitud de los consumidores hacia los productos y servicios basados en la IA (aplicaciones de IA). El estudio examina, basándose en el análisis del comportamiento, las dos dimensiones siguientes: - Por lo que respecta a la aceptación social de las aplicaciones de IA, el estudio pretende evaluar el nivel actual de aceptación de las aplicaciones de IA, los factores que la conforman, así como la conciencia de los posibles retos para obtener una indemnización por los daños causados por estas aplicaciones y su efecto en la aceptación social.
Summary:This study, carried out for the European Commission (DG JUST), examines the link between national civil liability rules and consumers’ attitudes towards AI-enabled products and services (AI applications). The study examines, based on behavioural analysis, the following two dimensions: - As regards the societal acceptance of AI applications, the study aims to assess the current level of acceptance of AI applications, the factors shaping it, as well as the awareness of potential challenges in obtaining compensation for damage caused by these applications and its effect on societal acceptance.
Fecha publicación: 03-11-2022
Autor: Behavia , CEPS , Dirección General de Justicia y Consumidores (Comisión Europea) , Kantar; Mosoreanu, Marius ; Ulicna, Daniela ; Paetz, Stephan ; Podobea, Vlad ; Schubert, Manuel ; Stauf, Julia ; Renda, Andrea ; Sipiczki, Agnes
ISBN / ISSN: 978-92-76-58631-9 /-
Link: https://bit.ly/3FmZGVZ
Palabras clave: Comportamiento del consumidor , daño , Estado miembro UE , indemnización , informe , inteligencia artificial , legislación , responsabilidad civil , sondeo
Keywords: EU Member State , consumer behaviour , damage , EU Member State , compensation , report , artificial intelligence , legislation , civil liability , survey , consumer behaviour , consumer damage , survey