Título: Forecasting progress towards the EU-level targets of the European Education Area Future trends and qualitative scenarios to facilitate target resetting for the 2026-30 cycle of the strategic framework for European cooperation in education and training
Resumen:Este informe examina las trayectorias futuras del abandono escolar prematuro y del nivel de estudios superiores en la UE hasta 2030, basándose en el modelo empírico propuesto por Dragomirescu-Gaina y Weber (2013). Las previsiones indican que es probable que la UE alcance el objetivo del 45 % de nivel de educación terciaria con un margen considerable, mientras que la consecución del objetivo del 9 % de abandono escolar prematuro es más incierta, dada la gran heterogeneidad entre los Estados miembros. Además, la reciente interrupción de Covid-19 y la invasión rusa de Ucrania plantean retos a la hora de predecir estos indicadores. El informe analiza cualitativamente cómo la perturbación causada por Covid-19 puede tener efectos mixtos en los logros educativos, al tiempo que destaca que la invasión y la posterior crisis energética pueden dar lugar a desigualdades educativas. El hallazgo puede informar a los responsables políticos sobre posibles ajustes de los objetivos educativos y llamar la atención sobre la importancia de vigilar estos indicadores.
Summary:This report examines future trajectories in early school leavers and tertiary education attainment in the EU up to 2030, based on the empirical model proposed by Dragomirescu-Gaina and Weber (2013). The forecasts indicate that the EU is likely to achieve the 45% target for tertiary education attainment by a considerable margin, while the achievement of the 9% target for early school leavers is more uncertain given the high heterogeneity across Member States. Moreover, the recent disruption of Covid-19 and Russia's invasion of Ukraine pose challenges in predicting these indicators. The report qualitatively discusses how the disruption caused by Covid-19 may have mixed impacts on educational attainment, while highlighting that the invasion and the subsequent energy crisis may lead to educational inequalities. The finding may inform policy makers on possible adjustments of the educational targets and draw attention to the importance of monitoring these indicators.
Fecha publicación: 2023
Autor: Centro Común de Investigación (Comisión Europea) ; Bertoletti, Alice
ISBN / ISSN: 978-92-68-06665-2 / 1831-9424
Link: https://n9.cl/sivmr
Palabras clave: abandono escolar , adulto , cooperación en materia de educación , enseñanza superior , estudio de impacto , formación profesional , informe , joven , mercado laboral , nivel de enseñanza , prospectiva , reconocimiento de títulos
Keywords: adult , adult education , impact study , impact assessment , impact study , higher education , impact study , vocational training , report , report , young people , labour market , educational attainment , prospective , recognition of qualifications , early school leavers , education co-operation